Translate

torstai 5. tammikuuta 2023

OH HOH HOIJAA!

 

                                         Aamulla oli -15°C pakkasta. Nyt pakkasta on -11°C.

Minulla on ollut ihan kummallisia oireita. Soitin eilen aamulla lääkäri aikaa. Sanoin kaikki kummalliset tuntemukset puhelimessa olevalle hoitajalle. Hän sanoi minulle, että nyt lopetat puhelun ja soitat ambulanssin! Koitin sanoa, että ei minua nyt purista rintaa. Hoitaja komensi minua laittamaan takin päälle, ja lähtemään päivystykseen heti. Kuski piti olla.

 Söin aamupalan loppuun ennen kuin lähdimme päivystykseen. Uudessa paikassa en oikein tiennyt mihin mennä. Löysin onneksi ilmoittautumiskoneen, ja menin odotushuoneeseen. Huoneessa oli paljon yskiviä ihmisiä! Vähän hirvittää, toivottavasti en saanut mitään tartuntaa siellä.

 Tämä flunssa on nyt tosi tarttuvaa. Onneksi muihin ihmisiin oli monta metriä väliä, ja ilmastointi tuntui olevan aika tehokas. Maskin pidin koko ajan päällä.

 Pääsin hoitajan luokse aika nopeasti. Koneelta katseli minun tietoja, ja kysyi minulta, että en tiedä mitä tekee. Sanoin että on outo olo. Hoitaja kävi kysymässä lääkäriltä mitä tehdään. Palattuaan hän sanoi minulle, että lähdetään petipaikalle! Ihmettelin että mitä ihmettä!

 Minut vietiin vuodepaikalle, lasiseinälliseen huoneeseen. Toinen hoitaja tuli ottamaan sydänfilmiä, happiarvoja ja sokeriarvoa. Kohta sain lisää sydänkoneen piuhoja kiinni kehooni. Viimeisin hoitaja sanoi lähtiessään, että verikokeiden ottaja tulee vielä. 

Makasin hetken sängyllä selällään, mutta rintamusta painoi niin paljon, että nousin istumaan. Sen jälkeen ei tapahtunut moneen tuntiin mitään.

 Kuuntelin naapurihuoneen vanhuksen apua huutoja. Meni tosi kauan ennen kuin joku tuli häntä katsomaan. Vessaan piti hänen päästä. Vastapäisen huoneen huonokuntoista herraa hoidettiin tiheästi. 

Olin ollut sydän piuhoissa jo monta tuntia, kun verikokeen ottaja tuli vihdoin paikalle. Onneksi hän uskoi kun sanoin, että kokeen saa huonosti otettua. Otti minun näyttämästä paikasta ja oikealla neulalla. Yksi reikä, ja kokeet sai otettua:-)) 

Meni taas jonkin verran aikaa, kun tuntui, että minun pitää päästä vessaan käymään. Soittelin jonkunlaisen välein soittokelloa, että joku tulisi ottamaan minua johdoista pois. Kun ei ketään tullut, menin ovelle, ja sanoin ohi kulkevalle hoitajalle, että tulee päästämään minua irti johdoista. Hoitaja otti johtoja irti, ja sanoi, että johdonpää menee vain paikoilleen yhdessä asennossa. 

Onneksi pääsin käymään vessassa! Tulin huoneeseen takaisin, ja laitoin piuhat takaisin kiinni. Kone alkoi pitämään hirveää melua, ja näyttö välkkyi punaisena. Olin ihan varma, että kohta huoneeseen tulee monta ihmistä. Ketään ei onneksi tullut. Kuulin että joku sanoi, että olin käynyt liikkumassa.

 Odotin vielä muutaman tunnin, kun huoneeseen tuli lääkäri. Sanoi että he ottivat pidemmän sydän seurannan. Kokeissa ei ollut onneksi mitään. Rytmihäiriöistä en muistanut kysyä. Lääkäri kyseli mitä oireita minulla nyt on. Sanoin että keuhkoja koskee. Keskustelun jälkeen, lääkäri totesi, että minulla on koronan jälkitauti. 

Sain luvan lähteä. Lääkekuurin kävin kotiin mennessa vielä apteekista hakemassa.

Tänään on ollut ihan kummallinen olo, en tiedä mitä oikein tekee. Toivottavasti tämä olo helpottaa pian.

Jatkuvasti jotakin, kyllä harmittaa!


18 kommenttia:

  1. Deseo que mejores Anne. Cuídate.El virus sigue atacando.
    Un abrazo.

    VastaaPoista
  2. Good The tests were ok hope you improve.

    VastaaPoista
  3. Dearest Anne,
    It sounds never good for having to to to the ER!
    And you are so right about drawing blood—if they poke around with the wrong needle it can be pure torture. For me they always have to use the butterfly—the finest needle due to my very tiny veins.
    Good luck and sending you hugs,
    Mariette

    VastaaPoista
  4. Dear Anne!
    I read your report on flushed face. Everything points to the symptoms of coronavirus. Many people experience these symptoms again. I hope yours were disposable.
    I send hugs and greetings.

    VastaaPoista
  5. I hope that it goes away soon, Anne. Thinking of you.

    VastaaPoista
  6. Voi harmi! Paranemisia sinulle - lepoa ja ravintoa 💖

    VastaaPoista
  7. Não me surpreendeu que fosse este novo vírus! Eu fico sempre com o coração alvoraçado quando o apanho ao de leve! A minha mãe teve uma dermatite que demorou meses a passar... Mesmo com vacinas, continua a ser problemático para muita gente! Ainda não voltei a ambientes demasiado frequentados! E o Natal, por causa da minha mãe, voltou a ser passado em modo caseiro e sossegado!
    Estimo as suas rápidas melhoras, Anne!
    Beijinhos
    Ana

    VastaaPoista