Translate

maanantai 26. helmikuuta 2024

JÄÄLLÄ on ice


 Tänään jäällä oli sakea sumu ja hirveän liukasta! Välillä ei oikein tiennyt missä kohtaa jäällä on! Varoittelin isäntää, että kulje varovasti ettet kaatua. (Meillä molemmilla oli jaloissa liukuesteet). 

Menin etsimään avointa avantoa, jossa voin pilkkiä. Reikä löytyi, ja kävin istumaan pulkan sisällä olevalle pilkkijakkaralle. 
En kerennyt tajuta mitä tapahtuu! Koitin istua jakkarelle, kun pulkka jossa jakkara oli, lähti liukumaan minun alta pois!

 Jysähdin jäälle pepulleni, veden keskelle!! Tunnustelin, että sattuiko minua mihinkään. Niskat hieman jysähti, mutta muuten ei tuntunut pahalta.

 Istuin lätäkössä, peppu ja käsineet ihan märkänä!!! Koitin päästä liukkaalta jäältä ylös, mutta enhän minä mihinkään päässyt! 

Nauratti ihan mahdottomasti:-)) Huusin isännälle, joka oli lähistöllä, että tule nostamaan ylös. 

Aikamoisen punnertamisen jälkeen olin jälleen pystyssä jäällä.

Muutama tunti meni kalastaessa pieniä ahvenia. Kiva oli olla jäällä. 

Lokit pitivät jossakin lähellä ääntä, mutta sumun keskellä lintuja ei näkynyt.

9 kommenttia:

  1. Dearest Anne,
    Oh my, falling like that and getting wet...
    Hoping you did not contract a cold from being a few hours fishing like that!
    Hugs,
    Mariette

    VastaaPoista
  2. Lapsena kuljin perheen mukana tuollaisillakin jäillä ja inhosin sitä yli kaiken. Muut perheessä olivat kalaihmisiä, minä tulin mukana, kun piti.

    En ymmärrä jäiden kestävyydestä mitään ja menen nykyäänkin jäille vain pitkien kunnon pakkaskausien jälkeen. Ja pysyttelen rannan lähellä. Jäihin uppoamisen pelko on ikävä, mutten jaksa ryhtyä kesyttämään sitä. Rantojen läheltäkin löytyy ihan uusia näkymiä, kun kulkee jäällä.

    Ihana, että nautit tuollaisista retkistä! Minä nautin sitten turvallisesti ja valikoiden täältä kotoa käsin 🌼.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jäällä pitää kulkea paikoissa, joita tuntee. Jokainen löytää oman juttunsa. Sinä tykkäät sienestämisestä. Minä olen kulkennut lapsesta lähtien kalastamassa, kesällä ja talvella. Metsässä marjastamassa, sienestämässä, suunnistamassa ja muuten vain seikkailemassa. Mieli ja olo rauhoittuu kummasti, kun kulkee kalastamassa ja metsässä.

      Poista
  3. Además de la molestosa caída, quedarías helada, con el frío de la nieve.
    menos mal, que solo quedo en un susto tu caída.
    Un abrazo.

    VastaaPoista
  4. Ice is so slippery with water on top of it. It is good that you are okay!

    VastaaPoista