Translate

torstai 7. marraskuuta 2013

HUOVUTETUT TOSSUT KUTOMALLA

Anoppi kutoi Novitan Huopaset langasta, meille kaikille sukat, jotka sitten huovutin pesukoneessa. Kutominen ei minulta onnistu. Jostain syystä, en ole koskaan tykännyt ns. tyttöjen käsitöistä, vaikka muuten olen kätevä käsistä.


Ei ollut miehen äidilläkään ensi alkuun helppoa tehdä sukkia, kun piti olla niin isot. Kaksi kertaa purkasi työn, ennen kuin keksi minkä kokoiset sukat pitää olla. Vieressä kudottu sukka ja huovutettu pystyssä. Nämä ovat pojan tossut numeroa 43 vastaavat. Poika tykkää kovasti.



Tässä minun tossut. Olen pitänyt muotoiltuja pohjallisia tossujen pohjalla, että tukee vähän jalkoja.


Viirulliset piti tulla minulle, mutta tulivat liian isot. Olen huovuttanut pesukoneessa 40C asteessa, käsipyyhkeiden kanssa.
Edelliset huovutukset onnistuivat hyvin, kun käsipyyhkeitä ei ollut niin paljoa koneessa.

 Nämä viirulliset menivät kyllä niin umpeen, että tarvi veitsellä sisäpuolelta irrotella karvoja pois. Oli liian täysi kone, luultavasti.
Sukat kutistuvat tosi paljon koneessa, mutta kun muotoilee ja venyttelee, saa tossuista sopivan kokoiset.

Nyt kun tossut likaantuvat, pesu tapahtuu käsin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti